promotion image of download ymail app
Promoted
匿名使用者
匿名使用者 發問時間: 娛樂與音樂音樂其他:音樂 · 2 0 年前

summer time這首歌誰唱的?

請問summer time這首歌是誰唱的啊?

已更新項目:

不是陳慧琳唱的那首,還有別首嗎?

5 個解答

評分
  • 匿名使用者
    2 0 年前
    最佳解答

郭子

SUMMER TIME

詞\曲:Du Bose Heyward, Ira Gershwin, George Gershwin 編曲:王繼康

Summertime and the living is easy Fish are jumping And the cotton is high

Oh ! your daddy is rich And your mom is good looking So hush little baby Don't you cry

One of these mornings Yor're gonna rise up singing Yeh as you spread your wings

And you take to the sky

But till that morning There's nothing can hold you Yeh there's my daddy and mommy

Standing by

Summertime and the living is easy Fish are jumping And the cotton is high

Oh ! your daddy is rich And your mom is good looking

So hush little baby Baby don't you cry Oh ! don't you cry

陳慧琳

Summer Time

曲 編 監制:雷頌德 詞:周禮茂

十秒 九秒 尚有八秒七秒 我便發告票告你玩寂寥

尚有三秒 尚有兩秒一秒 最後我要看見到你

的笑 別理心中的好與壞 忘記今天的失與敗

讓笑聲開始小至大 苦悶要賤賣 就趁不開心鬆了懈

伴我開心的衝上大街 笑一天痛快 SUMMER TIME

一起的去舞擺 不須要去了解 只須開放胸懷

SUMMER TIME 傷心早已瓦解不須要亂去猜

天空早有安排 這一天的天氣極度佳 沒有空間給

灰色的心態 HOLD ON TIGHT YOU'LL BE FINE SUMMER TIME

別再苦笑 別再冷笑慘笑 這樣笑我會說你很無聊

微笑偷笑 甚至惹笑搞笑 這樣對了愛見你已開竅

別理心中的好與壞 忘記今天的失與敗 讓笑聲開始小至大 苦悶要賤賣

就趁不開心鬆了懈 伴我開心的衝上大街 笑一天痛快 SUMMER TIME

一起的去舞擺 不須要去了解 只須開放胸懷 SUMMER TIME 傷心早已瓦解

不須要亂去猜 天空早有安排 這一天的天氣極度佳

沒有空間給灰色的心態 HOLD ON TIGHT

YOU'LL BE FINE SUMMER TIME HOLD ON TIGHT YOU'LL BE FINE SUMMER TIME

• Commenter avatar登入以對解答發表意見
  • 2 0 年前

DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince 也有一首summertime

summer, summer, summertime

time to sit back and unwind

Verse One: Fresh Prince

Here it is the groove slightly transformed

just a bit of a break from the norm

just a little somethin' to break the monotony

of all that hardcore dance that has gotten to be

a little bit out of control it's cool to dance

but what about the groove that soothes that moves romance

give me a soft subtle mix

and if ain't broke then don't try to fix it

and think of the summers of the past

adjust the base and let the alpine blast

pop in my CD and let me run a rhyme

and put your car on cruise and lay back cause this is summertime

Chorus

Verse Two: Fresh Prince

school is out and it's a sort of a buzz

a back then I didn't really know what it was

but now I see what have of this

the way that people respond to summer madness

the weather is hot and girls are dressing less

and checking out the fellas to tell 'em who's best

riding around in your jeep or your benzos

or in your Nissan stting on lorenzos

back in Philly we be ou in the park

a place called the plateau is where everybody goes

guys out hunting and girls doing likewise

honking at the honey in front of you with the light eyes

she turn around to see what you beeping at

it's like the summers a natural afradesiac

and with a pen and pad I compose this rhyme

to hit you and get you equipped for the summer time

Chorus

Verse Three: Fresh Prince

it's late in the day and I ain't been on the court yet

hustle to the mall to get me a short set

yeah I got on sneaks but I need a new pair

cause basketball courts in the summer got girls there

the temperature's about 88

hop in the water plug just for old times sake

break to ya crib change your clothes once more

cause you're invited to a barbeque that's starting at 4

sitting with your friends cause y'all remincise

about the days growing up and the first person you kiss

and as I think back makes me wonder how

the smell from a grill could spark up nostalgia

all the kids playing out front

little boys messin round with the girls playing double-dutch

while the DJ's spinning a tune as the old folks dance at your family reunion

then six o'clock rolls around

you just finished wiping your car down

it's time to cruise so you head to the summertime hangout

it looks like a car show

everybody come lookin real fine

fresh from the barber shop or fly from the beauty salon

every moment frontin and maxin

chillin in the car they spent all day waxin

leanin to the side but you can't spead through

Two miles an hour so everybody sees you

there's an air of love and of happiness

and this is the Fresh Prince's new defintion of summer madness

• 2 0 年前

潔芮

Summer Time

Sometimes I tiptoe by I look for telly love

I understand there's no such plan

Thata fits just like a glove

Feet a little high feel a little shy

You're the reason why I know you

It's summer time with sleepy eyes

I'm sorry, I'm sorry

Gotta dream in mind

Don't worry worry no no no

So dry that tear in the sun burn your skin we just begun a summer dream

Yes my dear chilling shadows dissapear

Dive on in to this foolish ocean

It's so full of love swim swim with me

I don't wanna dream hold me baby we're going down

• 匿名使用者
    2 0 年前

這個歌名有很多歌手都有ㄟ

陳慧琳

Summer Time

十秒 九秒 尚有八秒七秒

我便發告票告你玩寂寥

尚有三秒 尚有兩秒一秒

最後我要看見到你的笑

別理心中的好與壞 忘記今天的失與敗

讓笑聲開始小至大

苦悶要賤賣 就趁不開心鬆了懈

伴我開心的衝上大街

笑一天痛快

SUMMER TIME 一起的去舞擺

不須要去嘹解 只須開放胸懷

SUMMER TIME 傷心早已瓦解

不須要亂去猜 天空早有安排

這一天的天氣極度佳

沒有空間給灰色的心態

HOLD ON TIGHT YOU'LL BE FINE

SUMMER TIME

別再苦笑 別再冷笑慘笑

這樣笑我會說你很無聊

微笑偷笑 甚至惹笑搞笑

這樣對了愛見你已開竅

別理心中的好與壞 忘記今天的失與敗

讓笑聲開始小至大

苦悶要賤賣 就趁不開心鬆了懈

伴我開心的衝上大街

笑一天痛快

SUMMER TIME 一起的去舞擺

不須要去嘹解 只須開放胸懷

SUMMER TIME 傷心早已瓦解

不須要亂去猜 天空早有安排

這一天的天氣極度佳

沒有空間給灰色的心態

SUMMER TIME

SUMMER TIME

是這首嗎??如果不是這首我還有別首@@

• 您覺得這個回答如何?您可以登入為回答投票。
  • 匿名使用者
    2 0 年前

是ahmed adbul malik 阿蜜德 阿布 馬立克

呵呵!

2004-12-25 23:18:05 補充:

原唱人是ahmed adbul malik 此名是回教的名字

參考資料: 之前學過的
還有問題?馬上發問,尋求解答。