匿名使用者
匿名使用者 發問時間: 社會與文化語言 · 2 0 年前

可以打一篇日文的自我介紹範例給我看嗎?

拜託拜託~~~~如題

我想看一下範例~~一篇日文字我介紹的文章~~

謝謝~

已更新項目:

如果可以~~可以順便打一下中文嘛= =~謝謝

2 個已更新項目:

那個遠野家長~~你認錯人嚕~~我們這個不是考試~~是上台自我介紹~~~你質疑的話~~可以直接去問你們班同學呀~跑來這裡po介紹文的就是你們班的嗎?

2 個解答

評分
  • 2 0 年前
    最佳解答

AUTOBIOGRAPHY

自叙伝

I was born and raised in Maioli City. Having a good temper, I am easy to get along with. Being responsible, I always ask myself to run for better. There are five members in my family. Both of my parents are retired. One of my elder brothers takes charge of import and export business in ASUS company. The other is a computer-science author.

私は生まれて、Maioli市で育てられました。上機嫌があって、私はやっていくのが簡単です。責任があって、私は常に私自身によりよいもののために走るよう頼みます。5人のメンバーが、私の家族にあります。私の両親の両方とも、引退します。 私の兄のうちの1人は、ASUS会社でインポートとエクスポートビジネスを担当します。他は、コンピューターサイエンス著者です。

It’s fortunate for me on the road of learning. In school days, I learned what I should learn. That really helped me while doing research in graduate school. My professor, Kim, taught me no matter how complicated the work was, I could find the key through the basic theory. In these two years, I started from basic mechanics. Then, our lab-team research and design a largest flat-loudspeaker all over the world. At last, I got a case of analyzing vibration behaviors of a cone-type loudspeaker from a company. That became my graduate thesis. Upon the above, I combined the theory, experiments, and life together. I grew up, and I knew I got what I want. The R&D work would be my future occupation. Thanks, my teacher.

それは、学習の道で、私のために幸運です。学生時代に、私は私が学ばなければならないものを学びました。大学院の研究をしている間、それは本当に私を助けました。私の教授(キム)は、私に働きがどんなに難しくなっても、私が基本的な理論を通してキーを見つけることができたと教えました。これらの2年に、私は基礎力学から始まりました。それから、我々の研究室-チームは、世界中で、最大の平らな拡声器を研究して、設計します。ついに、私は会社から円錐-タイプ拡声器の振動作用を分析することのケースを得ました。それは、私の卒業生命題になりました。上記に、私は一緒に理論、実験と生命を結合しました。私は育ちました、そして、私は私が私が欲しいものを得るということを知っていました。研究開発作業は、私の将来の仕事です。ありがとう、私の先生。

Starting from two roommates in mems’ lab, I got some information about mems. I began to be interested in the micro-world. With taking some courses about semi-conductor and reading some books about mems, I got some about this field. I know I do like to learn this kind of knowledge and skills. I know the micro-mechanics system will be the next star in the future.

メームの研究室で2人のルームメートから始まって、私はメームに関する若干の情報を得ました。私は、マイクロ世界に興味があり始めました。半導体について若干のコースを必要として、メームに関する何冊かの本を読むことで、私はこのフィールドについて一部を得ました。私は、私がこの種の知識と技術を学びたいということを知っています。私は、マイクロ工学システムが将来次の星であるということを知っています。

A smooth and stable life is the one I beg. It’s almost impossible for me to strive for fame and wealth. Besides, I am filled with ambition to be a good researcher. That’s why I choose this job. I think this job and its circumstance can give me what I want. I wish I could join your team. I will do my best to contribute myself here.

平穏で安定した生活は、私が求めるものです。私が名声と富に努めることは、ほとんど不可能です。また、私は良い研究者であるという野心で満たされます。 そういうわけで、私はこの仕事を選びます。私は、この仕事とその状況が私に私が欲しいものを与えることができると思います。私は、私があなたのチームに加わることができたことを願います。私は、私自身をここで派遣するために、私の最善を尽くします。

原文借自「吳東憬」老師的自傳:

http://163.19.178.121/~web54/cyrus/cyrus/resume/bi...

• 2 0 年前

因為我是個學生,通常自我介紹包括「基本資料」、「家族」、「興趣」、「經驗」、「未來希望」以下是我的自我介紹:

私はXXXです、OOからきました。

私の家族は私を入れてN人です、父と母と弟と私です。

[這裡可以增加家人的介紹]

私は前から 日本の雑誌をよんだり、日本の歌をきいたりしますので、

いろいろな日本の事について興味があります。

私はOO学校を卒業しました。学校でN年間日本語を習いました。日本へも二回いきました。日本人と交流した経験を持っています。それに 日本語能力試験のN級に合格しました。ですから、日本語の学習は自信を持っています。

将来は日本語の教育や翻訳の仕事をやろうと思っています。

-以上です-

どうぞよろしくお願いします

參考資料: 自己&上課教ㄉ
還有問題?馬上發問,尋求解答。