喵喵 發問時間: 社會與文化語言 · 1 0 年前

[20點]急需英文劇本~5個人演

可否能提供大概五個演員的英文劇本...

每個演員的台詞戲份都要差不多唷~~

急著要...希望各位好心的大大可以提供....<( _ _ )>

已更新項目:

忘了補充....時間大概15~20分吧...

任何類型的劇本都OK唷~

2 個解答

評分
  • 1 0 年前
    最佳解答

羅密歐與茱麗葉

第四景: 凱普雷特家的廳堂 Act 4 Scene 4 Verona: Capulet's house

The Capulet household is excited as they prepare for the wedding. The Nurse is sent to wake Juliet.

人物:

*凱妻 (Lady Capulet) *奶媽(Nurse) *凱普雷特(Capulet) *僕人甲 (1Servant)*僕人乙 (2 Servant)

*Lady Capulet: Hold,take these keys, and fetch more spices Nurse.

*Nurse: They call for dates and quinces in the pastry.

*Capulet: Come, stir,stir.stir!The second cock hath crow'd, The curfew bell hath rung, 'tis three o'clock. Look to the bak'd meats, good Angelica: Spare not for cost.

*Nurse: Get you to bad!Faith, you'll be sick tomorrow, for this night's watching.

*Capulet: No, not a whit. What, I have watch'd ere now, all night for lesser cause, and ne'er been sick.

*Lady Capulet: Ay,you have been a mouse-hunt in your time;but I will watch you from such watching now.

*Capulet: A jealous hood, a jealous hood!

*1 Servant: Things for the cook, sir but i know not what.

*Capulet: Make haste, make haste.

(Exit 1 Servant ) 僕人甲離開

Sirrah, fetch drier logs: Call Peter, he will show thee where they are.

*2 Servant: I have a head, sir, that will find out logs, and never trouble Peter for the matter.

*Capulet: Mass, and erll said; a merry whoreson, ha!Thou shalt be loggerhead.

(Exit 2 Servant) 僕人甲離開

Good faith, 'tis day: The Country will be here with music straight, For so he said he would. I hear him near. Nurse !Wife !What , Nurse, I say!

參考資料: (Oxford School Shakespeare Romeo and Juliet) I type it myself from my book! Hope you like it!如果有什麼問題就留言吧!
    • 登入以對解答發表意見
  • 1 0 年前

How long? What topic?

• 登入以對解答發表意見
還有問題?馬上發問,尋求解答。