嗨嗨 發問時間: 社會與文化語言 · 3 個月前

受詞是甚麼,hurry後面甚麼時候要加to?

2 個解答

評分
  • 3 個月前
    最佳解答

🔷《華語辭典》hurry: [及物動詞] 釋義1. 使趕緊;催促

例. The salesman hurried the customer to make a choice. (售貨員催促顧客作出選擇。)

釋義2. 急派

例. The sick child was hurried to the hospital. (生病的小孩被趕緊送往醫院。)

《日辭典》# I hurry to prepare. (私は急いで準備する。)

# to hurry to reach a goal {(目的地へ)急行する }

# There is no need to be in a hurry to sell. (売り急ぐ必要はない。)

# to be in a hurry to do something (早くしようとしてあせる )

# He was in no hurry to leave. (なかなか帰っていかなかった)

# Now let's hurry to school. (それでは学校へ急ぎましょう。)

《美辭典》hurry to do something

例1. They were hurrying to catch their train.

•例2. Congress hurried to enact a $268 billion highways bill.

•例3. They hurried to end any conversation and get on their way.

• 3 個月前

hurry v, -ried, -rying; to be quick in action, sometimes too quick:-eg:-

Doctors and nurses are hurried "to" the accident.

They hurried across the road in front of an ambulance.

Be hurry, we're late.

還有問題?馬上發問,尋求解答。